Strona głównaSklepRegulaminPolityka prywatnościArtykułyDownloadKontaktKoszyk
        Powiadomienie o plikach cookie
Powiadomienie o plikach cookie
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Dowiedz się więcej
Nie pokazuj ponownie

Porównanie interfejsów zbudowanych na transoptorach, max232, KKL 2005-05-07

Zestawienie różnic pomiedzy interfejsami VAG
MAX232 (K-line) OPTO(K+L line) 2 linie K(KKL-line), TACHOPRO KKL
Linie diagnostyczne tylko linia K linia K oraz L 2 linie K oraz linia L (automatycznie przełączane)
Obsługiwane samochody od 1992 do 2002 moga być problemy z niektórymi autami przed 1994 od 1992 do 2002 od 1992 do 2004
Obsługiwane systemy operacyjne DOS, WINDOWS WINDOWS DOS, WINDOWS
Izolacja optyczna nie tak nie
Obsługiwane wersje VAG-COM do wersji 311-2 do wersji 311-2 do wersji 409-1
Obsługa VWTool każda wersja każda wersja każda wersja
Obsługa Polskiego VAGa każda wersja brak każda wersja
Podstawowa różnica pomiędzy interfejsami zbudowanymi na transoptorach, a zbudowanymi na układzie scalonym max232 to liczba wyprowadzonych linii diagnostycznych. Zbudowane na transoptorach mają wyprowadzone dwie linie diagnostyczne L - line i K - line, a na maxie tylko jedną K -line. W przypadku interfejsów na transoptorach samochód jest izolowany galwanicznie od komputera co wyklucza uszkodzenie portu w samochodzie przy przepięci z komputera i odwrotnie zabezpiecza komputer przy przepięciu z samochodu. Interfejsy zbudowane na transoptorach są praktycznie niezniszczalne, nie uszkadza ich nieprawidłowe podpięcie do samochodu - zamiana masy z napięciem zasilającym +12 lub liniami diagnostycznymi itd. W interfejsach na maxie nawet krótkotrwałe błędne podłączenie powoduje uszkodzenie układu. Interfejsy zbudowane na transoptorach działają bezproblemowo także ze starszymi samochodami, z kórymi interfejsy na maxie mają problem. Minusem układów na transoptorach jest to, że nie chodzą z programami pod DOS, a na maxie nie ma z tym problemów.
Od niedawna pojawiły się interfejsy z dwoma liniami K (KKL) łączą one zalety interfejsów na maxie i na opto plus dodatkowo obsługują takze samochody powyżej roku 2002 (działają z autami od 1992 do 2004) ich dużą zaleta jest także obsługa VAG-COMa 409-1. Bezsprzecznie na dzień dzisiejszy interfejsy KKL są najlepszym wyborem, warto jednak podkreślić, że na rynku jest dużo interfejsów które są zwykłymi maxami, a sprzedawcy twierdzą że to interfejsy KKL, najlepszym sposobem na sprawdzenie tego to kliknięcie na test w opcjach programu VAG-COM 409-2, jeżeli program nie wykrywa interfejsu to znaczy że jest to zwykły max czyli interfejs z jedna linią K.





Artykuły

Oferty promocyjne
Nie pracujemy 2 listopda.
Rabaty dla Forumowiczów
Nowe wersje oprogramowania do V-SCAN MULTIDIAG już dostępne.
Co sprawdzić w razie problemów z uruchomieniem interfejsu LPG
Porównanie interfejsów zbudowanych na transoptorach, max232, KKL
Co sprawdzić w razie problemów z uruchomieniem interfejsu VAG.
Jak w pełni wykorzystać interfejs diagnostyczny.
Kodowanie kluczyków w samochodach z grupy VV
Adresy producentów instalacji gazowych


Koszyk

Twój koszyk jest pusty

LOGOWANIE
Login:
Hasło:

[Załóż konto]
[Zapomniałem hasła]



PROMOCJE

499,00
Cena brutto:
319,00 PLN
Koszyk

Interfejs Vscan MD136
199,00
Cena brutto:
149,00 PLN
Koszyk

Polski ELM327 v3 - Interfejs Vscan STN1170 USB
499,00
Cena brutto:
299,00 PLN
Koszyk

Dekoder do sterowników IAW59F Fiat Ducati
99,00
Cena brutto:
69,00 PLN
Koszyk

Profesjonalna kamera cofania VIMI VL-14 Toyota RAV4
99,00
Cena brutto:
54,00 PLN
Koszyk

Kamera cofania wbudowana w ramkę tablicy rejestracyjnej VIMI VR-17